Klauzula informacyjna przetwarzanie danych podmiotów współpracujących i ich reprezentantów
KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych podmiotów współpracujących (kontrahentów) i ich reprezentantów
RODO
Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych i przetwarzamy je zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z „RODO", czyli Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy Państwa dane w celu realizacji współpracy na bazie podpisanej umowy lub porozumienia na podstawie:
- art. 6 ust. 1 pkt. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy - w związku z czynnościami związanymi z zawarciem umowy (dot. przedsiębiorców będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą).
- art. 6 ust. 1 pkt. c RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze -w związku z nawiązaniem kontaktu, współpracy, zawarciem i realizacją umowy oraz obowiązków prawnych w zakresie m.in. archiwizacji, spraw podatkowych i rachunkowych.
- art. 6 ust. 1 pkt. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora - w związku z nawiązaniem współpracy, realizacją umowy oraz na potrzeby wzajemnej komunikacji.
W przypadku, gdy reprezentujecie Państwo podmiot, z którym się kontaktujemy, nawiązaliśmy współpracę, czy też zawarliśmy umowę, informujemy, iż Państwa dane zostały wskazane przez ten podmiot jako dane kontaktowe dla usprawnienia wzajemnej komunikacji na potrzeby realizacji tejże współpracy oraz umowy. Przetwarzane są w tym zakresie następujące kategorie Państwa danych osobowych: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, nazwa stanowiska służbowego.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH ORAZ INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Mikołowski z siedzibą władz przy ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, tel. / faks (32) 324-82-11, e-mail: kancelaria@mikolowski.pl
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: iod@mikolow.starostwo.gov.pl ^ pisemnie na adres siedziby Administratora.
ODBIORCY DANYCH
Nie przekazujemy Państwa danych innym podmiotom, za wyjątkiem sytuacji, gdy konieczność taka:
- wynika z przepisów prawa i dotyczy podmiotów uprawnionych do przetwarzania takich danych,
- dotyczy podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych, w których są przetwarzane Państwa dane.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Przechowujemy Państwa dane osobowe jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane zostały zebrane, przechowujemy je jedynie w celach archiwalnych, przez okres wyznaczony przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
PODSTAWOWE PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiadają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
Zakres realizacji Państwa żądań będzie każdorazowo przedmiotem weryfikacji w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz RODO.
Gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH ICH NIEPODANIA
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do nawiązania współpracy, zawarcia i wykonania umowy w ramach realizowanego zadania oraz wzajemnej komunikacji w tym zakresie.
W przypadku, gdy nie podają nam Państwo swoich danych, nie możemy wówczas podjąć się realizacji określonego zadania tj. nawiązać wzajemnej współpracy, zawrzeć i wykonać stosownej umowy z Państwa udziałem.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie będzie to skutkowało zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji i profilowaniem tych danych.